Osoby zamierzające zawrzeć związek małżeński powinny zgłosić się do kancelarii parafialnej 3 miesiące przed planowanym terminem ślubu. Termin ślubu można ustalić wcześniej z proboszczem. W celu spisania protokołu przedślubnego narzeczeni powinni przynieść:
Dowód osobisty
Akty chrztu narzeczonych stwierdzający stan wolny narzeczonych oraz przyjęcie bierzmowania. Akt chrztu jest ważny 3 miesiące od dnia wystawienia i musi być ważny w dniu zawarcia związku małżeńskiego
Świadectwo ukończenia religii
Po pierwszym spotkaniu wypisane zostają zapowiedzi przedślubne skierowane do parafii zamieszkania narzeczonej/narzeczonego, które ogłasza się przez 3 niedziele.
Po pierwszym zgłoszeniu narzeczeni powinni dostarczyć:
Świadectwo ukończenia kursu przedmałżeńskiego
Zaświadczenie z poradni rodzinnej o ukończonej nauce
Dane świadków (imię, nazwisko, data urodzenia oraz adres zamieszkania)
Przy ślubie konkordatowym: Zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego (ważne 3 miesiące)